Nattarbete

Extraknäckte ett par nätter nu i veckan på mitt andra jobb. För att ha något att göra och hjälpa mig att hålla mig vaken hela natten tog jag med mig korsetten och diverse attiraljer för att kunna färdigställa alla hål till snörningen, 44 hål totalt. Sydde de sista hemma i fredags kväll, orkade inte igenom alla under natt-timmarna; Fick så rysligt ont i fingrarna av att göra hålen tillräckligt stora med en nål (hade tappat bort min syl - hittade den igår) och en gammal stiftblyertspenna, och att fästa tråden genom det redan sydda var tajt det oxå.

Roade mig med att titta på tv och så småningom även på min favorit "Stolthet och fördom" som jag hade med mig. Studerade kläderna och hittade bl a olika utförande på spencers ("korta jackor") som jag vill göra. Här är en bild från nattens mödor ;)



   ♥   väldigt bra med handarbete för att hålla sig hyfsat pigg, även (eller kanske särskilt) om det gör lite ont

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0