Idag... ;)

...har jag varit och röstat. Och haft andra föreställningen av Robin Hood. Ätit rester från Nationaldags-middagen igår när pappa var här.
 Provade förresten ett mycket gott öl för ett tag sedan, Karlovacko. Och köpte mig en Grenadine-mixer som jag var tvungen att prova med lite grapeläsk och aningens vaniljvodka. Gott. Och det var inte så dumt med lite grenadine i vattnet med frysta hallon.

Jag tycker Nationaldagen borde firas mer, i Hembygdsparken t ex med öppna stugor, och kanske fyrverkerier och gärna eldshow på kvällen. En bra kör som sjunger och annan underhållning :). Och gärna Arns Rike som långkörare på tv, och andra liknande program om Sveriges uppkomst och utveckling, både på tv och i radio - mycket historia :D och svensk musik, folkmusik, visor och fäbodtrallar (härligt). Och dans med livemusik icke att förglömma.

På tal om historia gjorde jag en Attisk honungskaka igår - jag har under en tid samlat medeltida och medeltidsinspirerade recept i min "Medeltida receptbok" med källor och kommentarer. Har dock långt kvar, men ska lägga upp ett utkast som fylls på efterhand här på bloggen har jag tänkt. Så nu har jag t o m börjat provbaka, även om detta var av ett antikt recept - har några recept även från andra tider än medeltid i samlingen.


   ♥   (nu får det nog räcka med bloggande för idag, men det har ju inte hänt så mycket här på ett tag)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0