1700-talskorsett snart påbörjad...

Om ni har läst dryadens blogg ser ni snart likheten mellan tygerna vi använder (bild kommer...). Känns lite sådär att jag valde samma, men till mitt försvar får jag väl säga att det inte fanns så mycket annat att välja på, och korsetten är ju faktiskt ett underplagg. Dock var det ljusare tyget i stort slut så jag valde ett mörkare också, så kan jag variera mig, och om jag någon gång vill ha korsetten utåt på någon fest eller maskerad, så ser jag inte likadan ut som Febe, om hon nu är på samma ställe i sin korsett ;)

Tänkte jag ska se hur det ser ut om man lägger upp en bild som miniatyr, så jag använder en av Febes bilder på mig i hennes ofållade chemise...     och så kan vi väl lägga upp en bild på henne i hennes korsett också, så ni får se hur det kan bli (jag är ju fotograf till bilden :))
 

Jag har inte hunnit så långt på min korsett, bara klippt ut mönstret och börjat nåla fast det på tyget. I morgon ska jag inhandla sporrmarkeringspapper och öljetter, och det är väl lika bra att ha några symaskinsnålar till hands, verkar det som. Får väl se hur långt jag kommer med städningen här hemma i helgen, måste nog ta tag i den först, innan jag börjar sy  *suck*. Nåja, det är bara att bita i det sura äpplet och sätta igång. Jag gör det imorgon (...)   Nu är det läggdags även för mig. God natt  ♥

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hur går städningen, till nästa helg ska du ju ha benat upp korsetten :-)

2008-07-28 @ 10:46:15
URL: http://dryaden.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ja, jag ska städa klart så jag får rum att sy. (Imorgon har nog lampoljan jag spillde ut idag torkat så jag vågar ställa i ordning den delen av lägenheten.)

Och jag har ju semester... så det ska nog gå att få ihop till helgen, om jag bara låter datorn vara avstängd :)

2008-07-29 @ 23:58:39
URL: http://kirvin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0