En pyttebit på väg...

Igår tog vi oss tid att ha vår första sykväll, febe och jag. 

Hon sydde en höftrulle (som synes...) och jag började på korsetten och fick goda råd om vad som behöver sporras var, och att det är en god idé att sicksacka tyget (i a f om man har ett sånt tyg som det här, som fransar sig så fort man nuddar det) innan man sporrar det och börjar arbeta med det.   Så nu har jag sporrat och sicksackat utsidan... och jag fick småont i knäna av bara det  - undrar hur man känner sig efter att ha sporrat alla streck som ska med på insidan av korsetten. Hmm, får väl testa det imorgon, idag fastnade jag (igen) i alla bilder som numer finns i min dator på dräkter från medeltid till jugend. Mycket trevligt, men tidsödande att försöka åldersbestämma dem :D
  
Här är mitt tyg äntligen, som utlovat. (på närbilden har visst ett strå från renskinnsfällen smugit sig in, den fäller! ;))
Det bruna ska vara utåt (om jag använder korsetten så den syns) och det vita inåt (eller utåt när korsetten används som den ska, till 1700-talskläder).
Tror det blir läckert när det väl är klart.  ♥

Kommentarer
Postat av: Febe

Varför ser jag alltid ut som om jag har druckit mer än jag har... kan du inte ta kort där jag tittar.

2008-07-30 @ 07:57:24
URL: http://dryaden.blogg.se/
Postat av: Anonym

Och varför kan du aldrig titta när man använder blixten? ;)

2008-07-30 @ 11:15:18
URL: http://kirvin.blogg.se/
Postat av: Febe

För att jag är ljusskygg :-)

2008-07-30 @ 19:27:08
URL: http://dryaden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0