...Semesterns första halva slut

Äntligen tillbaka på nätet igen efter att datorn har haft ett en-två veckors långt uppehåll (innan vi dammsög den så den ville starta igen). Har haft några veckors semester då jag inte gjorde särskilt mycket, mest tv-tittande. Mot slutet fick jag mig till att ta lite härliga promenader (det kom någon störtskur så jag blev både blöt och kall, tinade lite på biblioteket innan jag fortsatte en av gångerna). Gick bl a "jorden runt" och strövade runt på gamla kyrkogården en stund, där är så stilla och lugnt precis när man gått in genom grinden. Hittade många små ställen där jag kan tänka mig mig i ett litet torp ;).

Plockade lite blåbär och gjorde körsbärssylt på klarbär (tror jag det är vi har utanför). Smakade den idag, jättegott till pannkakor tillsammans med (ovispad) vaniljvisp. Ska försöka få tid att ut och plocka mer blåbär, och kanske någon svamp om jag tycker mig komma ihåg vilka jag vågar plocka.

Har jobbat en vecka nu och ska jobba denna och nästa också, innan en sista semestervecka knackar på dörren :). Är trots allt ganska kul att jobba, särskilt när det regnar och är tråkigt väder. Inte lika kul idag, när solen skiner.

   ♥ kram på er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0