Melodifestival pågår...

Tänkte jag skulle kommentera några av årets bidrag. Det var ett par tre stycken jag diggade igår, och dessförinnan har det funnits några jag gillat i tidigare program. Hoppa de två nedersta om du tycker inlägget är för långt ;)

Malenas blandning av musikal (en aningens "Phantom" över det hela) och opera, och så dessa härliga svart masker mot slutet som fick mina tankar att gå till hinduismens mångarmade gudinnor och återgå till the Phantom förstås...


Sarahs blodröda sol-show med dansande band och svävande sångerska i indiskinspirerade kläder gav ett maffigt intryck, och jag hoppas den kommer med till finalen.


BWO:s bidrag fick mig att sväva bort till alviska skogar med stjärnfall och grönklädda prinsar :)

Dessutom påminde sångerskan som sjunger i slutet om en viss Fantagiró (när hon klätt ut sig till man för att duellera med grannkungarikets prins) i Den gyllene rosens grotta - som jag någon gång hoppas få tag på, det är en härlig saga :D

Annas och Marias bidrag var en lite soulig låt med MLTR (Michael learns to rock)-feeling (feel good). (fast norskans urringning var i mesta laget)


Maja Gullstrands scenframträdande gillade jag för dess coola look och teatrala koreografi.


   ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0